tiistai 19. heinäkuuta 2016

Mitä nyt?

Heipsan!

Kiusallisia "Mitäs sä nyt meinaat tehdä?"- kysymyksiä on lähiaikoina sadellut joka suunnalta, joten ajattelin vastata nyt kaikille yhteisesti blogipostauksen muodossa. Kiusallisen kysymyksestä tekee se, että vastaukseni voisi kiteyttää kahteen sanaan: "Hyvä kysymys".


Benalmadenan Buddha- patsaalta on muuten upeat näkymät Fuengirolaan, varsinkin auringon laskiessa!

Taustatiedoksi siis, että koulupaikka ei auennut Espanjasta. Hakemuksissa oli jotain häikkää (yllätys yllätys), mutta onneksi parin kyyneleen jälkeen tajusin, että se on oikeastaan ihan hyvä asia. Luulen, etten olisi ollut vielä valmis opiskeluun Espanjan kielellä jossain uudessa paikassa, yksin. Noh, ei auta muuta kuin alkaa miettiä vaihtoehtoja joita tällähetkellä on D:hen saakka. Tosin vaihtoehto a. vielä puuttuu sillä jos se olisi, osaisin vastata tuohon kysymykseen! 

a.) Kerron kun keksin jotain tähän

b.) David, Espanjan kuntosalini omistaja tarjosi minulle työtä uudelta saliltaan, mutta tämä ei ole kaikista luotettavin vaihtoehto joten lisäksi pitäisi varmaan keksiä toinen työ tai opiskella jotain samalla...

c.) Pari yötä sitten en saanut unta joten aloin googletella vapaaehtoistöitä Afrikassa. Minua houkuttelisi hirveästi lähteä jonnekkin köyhään paikkaan pariksi kuukaudeksi auttamaan ihmisiä jotka oikeasti tarvitsevat apua.

d.) Jäädä Suomeen tekemään töitä ja hakea Suomeen kouluun. Tämä olisi varmaan kaikista "järkevintä" mutta koska minun elämässäni sydän vie ja järki vikisee, en ole vielä ihan lämmennyt idealle.

Ihan hyviä ideoita kaikki vaikka itse sanonkin, mutta mikään ei oikeen tunnu omalta... Toisaalta olisi ihana jäädä Suomeen, sillä kaikki on täällä niin "helppoa" ja tietty perhe ja ystävät ovat täällä, mutta toisaalta taas tuntuu että täällä ei ole mitään minulle.

"A ship in a harbor is safe but that's not what the sips are for"

Tässä tapauksessa minä olen laiva ja Suomi on minun satama. Tämä laiva kuitenkin kaipaa jännitystä, uusia kokemuksia ja vaihtelevuutta. Vierivä kivi ei sammaloidu ;) 

Tässä siis oli suht. kattava vastaus kysymykseen "Mitä meinaat nyt?". Jos jollain on hyviä ideoita saa kertoa! Olen tällä hetkellä sen verran epätoivoinen, että minut saa puhuttua mukaan varmaan ihan mihin vaan :D Kysymys tällä hetkellä kuitenkin kuuluu: Voiko Suomi tarjota minulle sitä mitä kaipaan?

Hämmentynein terveisin,
Karolina




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti